Gepubliceerd op:
25 augustus 2020
Artikel delen
Is jouw propositieduidelijk? Val met de deur in huis
Ziet de bezoeker van jouw website in één oogopslag wat je te bieden hebt en wat daar uniek aan is? Websitebezoekers lezen je pagina niet, ze scannen je pagina. Op zoek naar woorden of zinnen die de aandacht trekken. In enkele seconden bepaalt de bezoeker of de website van waarde is voor hem of haar. Vinden ze niet wat ze zoeken? Dan klikken ze weg.
En dat is zonde. Want jouw verhaal verdient het om via een stunning website aan de wereld verteld te worden.
Usability consultant Steve Krug omschrijft dit mooi als: de beleving van de gebruiker lijkt op een billboard waar je met 100 kilometer per uur voorbij raast.
Dus val met de deur in huis en laat je bezoekers meteen in een kernachtige omschrijving lezen waar jij voor staat. Waar jouw klanten bij jou voor terecht kunnen. Hoe sneller ze dit lezen, hoe sneller ze reageren. Dan hoeft jouw klant minder lang online te zijn. Dat scheelt ook CO2 uitstoot. Meer hierover in een eerder blog.
Is de propositie op jouw billboard duidelijk of raas ik er blind voorbij zonder idee waar de weg naartoe leidt?
Wil jij hulp bij het krachtig weergeven van jouw merk? Ik help je graag!
Vond je dit leuk om te lezen?
Heb je een vraag naar aanleiding van dit onderwerp? Of wil je iets kwijt? Kom in de lucht via de contactgegevens onderaan deze pagina of via de knop naar mijn contactpagina.
Wil je als eerste op de hoogte zijn van nieuwe artikelen? Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief onderaan deze pagina.
Ik kijk er naar uit om in verbinding te blijven.