Zakelijk bloggen

Geef jouw verhaal een boost!

Verbeter je vindbaarheid met een blog

Jij hebt een tof verhaal. Omdat je de wereld een stukje mooier wil maken. Jouw verhaal is nu belangrijker dan ooit. Dat moet de wereld in. Je wilt anderen daarmee informeren en inspireren. Anderen motiveren om mee te bewegen. Je klanten helpen de juiste keuze te maken.

Bloggen voor je bedrijf is hier erg geschikt voor.

Maar je hebt hier weinig tijd voor of de juiste woorden stromen niet uit je pen.

Ik vind het heerlijk om mijn schrijfspier aan het werk te zetten om jouw verhaal de woorden te geven die het verdient. Met de juiste elementen die passen bij je onderneming en je huisstijl. In woorden die je vindbaarheid verbeteren.

Waarom bloggen voor je bedrijf?

Elk verhaal dat je schrijft moet toegevoegde waarde hebben voor de lezer. In een blog kun je bijvoorbeeld:

  • Je vakkennis delen en daarmee je expertstatus vergroten.
  • Waardevolle tips delen met je (potentiële) klanten.
  • Ontwikkelingen in je vakgebied delen.
  • Veel gestelde vragen beantwoorden.
  • Een kijkje achter de schermen geven.
  • Een speciaal, actueel, thema uitlichten.

Bloggen helpt je om over je vakgebied na te denken. Je hebt verstand en kennis van je vakgebied. Daarmee kun je laten zien wat je in huis hebt als ondernemer. Het stimuleert nieuwe ideeën en inzichten.

Je helpt niet alleen een andere ondernemer, maar ook jezelf.

Bloggen dwingt jou ook om te verdiepen. Om goed na te denken over het onderwerp, de structuur. Je doet nog wat onderzoek. Heb je alles gezegd? Weet je doelgroep zo voldoende? Hoe kun je ze nog meer helpen? Zo ontstaan er ook weer nieuwe blogonderwerpen.

Flirten met Google

Met een blog op je website, blijft deze in beweging. Je plaats regelmatig nieuwe content. Google houdt van frisse content. Zo geef je een dikke knipoog. Ook worden zoekmachines steeds beter in het matchen van de vraag (zoekopdracht) met het antwoord (zoekresultaten). Oftewel: Google kan steeds beter lezen.

Daarnaast is het aantal zoekopdrachten in Google enorm toegenomen. Mensen hebben honger naar informatie. Met de smartphone is het makkelijk om altijd en overal te googlen en te lezen. Onderweg, in de trein, tijdens de reclame van je favoriete serie… Zorg dat je gezien wordt.

logo-ocean-office-golf-500

Wil jij zakelijk bloggen?

Maar vind jij het makkelijker om je verhaal gewoon te vertellen in plaats van het op te schrijven? Weet je niet zo goed hoe en waar je moet beginnen?

Laat mij je blogs schrijven.

Ik schrijf toffe blogs die jouw websitebezoekers graag lezen. Die passen bij jouw verhaal en huisstijl. Je blogs verbeteren je zichtbaarheid en vindbaarheid.

Blogs laten schrijven

Verhalen vertellen is mijn ding. Met pen en papier en natuurlijk op het web. Dit deel ik graag met jou. Door de blogs voor jouw website te schrijven. Ik duik graag de diepte in. Op zoek naar meer over wie jij bent en wat je beweegt. Of verdieping in het verhaal waarvan de wereld moet weten. Wat deze nog mooier maakt.

Met liefde geef ik jouw verhaal de woorden die nodig zijn om gezien te worden.

Gaan wij samen in zee?

Mijn schrijfspier warmt niet voor iedereen op. Mijn inkt stroomt niet voor iedereen over het papier. Ik werk het liefst met gelijkgestemden met een groen hart die hetzelfde voelen als ik.

Wanneer wij op de golf stappen, gaan we als team samenwerken. Jij moet je ook voorbereiden. Je krijgt huiswerk, want voordat ik start met het schrijven van je blog, wil ik graag meer weten over het onderwerp van jou als expert, wat je doel is, et cetera.

Het is dus voor ons allebei prettig als je hier een beeld bij hebt.

Vertel mij jouw verhaal en samen geven we deze een boost!

Blogs laten schrijven: wat kost dat?

Goede vraag. Maar niet zo een, twee, drie te beantwoorden. De prijs voor het schrijven van je blog, hangt van verschillende elementen af die van invloed zijn op de hoeveelheid werk en dus de kosten. Deze gegevens verzamelen we tijdens onze kennismaking en vloeien samen in de offerte.

Je krijgt altijd een offerte op maat met daarin onder andere:

website-teksten-laten-schrijven-ocean-office
  • De onderwerpen bepalen we in overleg. Als je wilt, kunnen we een planning vooruit maken.
  • 30 minuten interview. Online of telefonisch.
  • Zoekwoordonderzoek + -optimalisatie: kopjes, subkopjes, interne links, metateksten.
  • 500 tot 700 woorden. Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit. Het gaat niet om zoveel mogelijk woorden of precies 500 woorden. Het gaat erom dat het verhaal klopt. Ongeveer dus.
  • Feedback- en correctierondes.
  • Rechtenvrije afbeelding. Als je die nog niet hebt.
  • Aangeleverd als Word-bestand of eventueel plaatsing rechtstreeks op je website.
  • Voorstel lay-out.
  • Afspraken over verwachtingen en deadline.

Optioneel:

  • Bericht voor op social media of nieuwsbrief.
  • Relevante hashtags.