Wat kost een tekstschrijver?

Verschillende elementen bepalen de prijs voor jouw groene tekst.

Webteksten laten schrijven: wat kost dat?

Goede vraag. Maar niet zo een, twee, drie te beantwoorden. De prijs voor het schrijven van je webteksten, hangt van verschillende elementen af. Bijvoorbeeld:

  • Soort tekst: website, blog, social media, landingspagina, zakelijke tekst.
  • Eigen inbreng en verwachtingen.
  • De complexiteit van de tekst.
  • De lengte van de tekst.
  • De vereiste creativiteit.
  • De planning en deadline.

Al deze elementen hebben invloed op de hoeveelheid werk en de uitvoering van het schrijven van de teksten. En uiteindelijk op de kosten. Deze gegevens verzamelen we tijdens onze kennismaking en vloeien samen in de offerte.

Betekenisvol en (toegevoegde) waarde

Als tekstschrijver wil ik vooral een eerlijke prijs vragen en maatwerk en waarde leveren. Daarom baseer ik mijn prijs op basis van de diverse elementen die voor jou belangrijk zijn en waarvan ik denk dat die van waarde voor jou zijn. Vooraf maken we hier duidelijke afspraken over.

Inventarisatie

Om een goed beeld te vormen van de opdracht, gaan we samen in gesprek. Daarin bespreken we wat je nodig hebt.

  • Wil je teksten voor je website?
  • Wil je een landingspagina?
  • Of een blog?
  • Weet je niet goed wat je op je ‘Over mij’ pagina moet schrijven?
  • Wil je dat ik je bestaande teksten redigeer?
  • Heb je hulp nodig bij krachtige teksten voor je social media?
  • Staat jouw wens hier niet tussen? Kom in de lucht!

Iedere tekst heeft zo zijn eigen lengte en complexiteit.

logo-ocean-office-golf-500

Bestaande elementen of blanco

Misschien ben je zelf al begonnen met schrijven en heb je al gegevens verzameld. Of je hebt voorbeelden en brochures? Gimme!

Of je bent helemaal blanco en weet niet zo goed waar je moet beginnen. Dan beginnen we from scratch, we brainstormen over waar je naartoe wilt en wellicht doe ik nog aanvullende research.

Hoe vollediger de input, hoe nauwkeuriger de offerte. Deze vormt de basis voor de latere factuur, tenzij de opdracht onderweg wijzigt. Dan ontstaat er meerwerk.

Offerte

Uiteindelijk vloeien deze elementen samen in de offerte:

  • Beschrijving van de opdracht.
  • Plan van aanpak.
  • Planning en prijzen.
  • Afspraken over eindproduct, verwachtingen en deadline.

Gaan wij samen in zee?

Wij zijn akkoord met ons plan en de gemaakte afspraken. Yes! Het schrijven kan beginnen. Ook dat verloopt in fasen:

  • 1 Interview en research.
  • 2 Schrijven en feedback.
  • 3 Verder optimaliseren.
  • 4 Eindredactie en overdracht.

Hoe we dit precies doen? Dat ga ik je vertellen.

Wat krijg je bij je teksten?

  • Een (1) uur interview.
  • Brandstory samenvatting: kernwoorden, uitstraling, tone-of-voice.
  • Zoekwoordonderzoek + -optimalisatie: kopjes, subkopjes, interne links, metateksten.
  • 500 tot 700 woorden. Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit. Het gaat niet om zoveel mogelijk woorden of precies 500 woorden. Het gaat erom dat het verhaal klopt. Ongeveer dus.
  • Feedback- en correctierondes.
  • Rechtenvrije afbeelding. Als je die nog niet hebt.
  • Aangeleverd als Word-bestand of eventueel plaatsing rechtstreeks op je website.
  • Voorstel lay-out.
  • Afspraken over verwachtingen en deadline.

Optioneel:

  • Bericht voor op social media of in nieuwsbrief.
  • Relevante hashtags.

Dus, wat kost een tekstschrijver?

Jouw merk verdient maatwerk. Dus kom bij me in de lucht. Samen sparren we over welke elementen relevant zijn om jouw verhaal te vertellen. Dan krijg je een offerte op maat.

website-teksten-laten-schrijven-ocean-office

Ik geef jou de elementen om jouw verhaal aan de wereld te vertellen, zodat jij je aandacht kunt richten op het uitvoeren ervan.